fredag 21. mai 1976

40 år idag!

I dag er det 40 år siden jeg ble utnevnt og utsendt som offiser i Frelsesarmeen. Jeg har tenkt på det de siste dagene, men glemte det da jeg postet dagens blogg: "I bevegelse" med fokus på å leve under Åndens ledelse. 

Det var mitt største ønske den gang, og av Guds nåde har det vært den stadige drivkraften gjennom både opp- og nedturer i tjenesten.

Jeg var "babyen" i kadett-sesjonen "Overvinnerne" og jeg ønsker å si "Takk" og "Gud velsigne dere" til dere som var i overvinner-sesjonens både i Storbritannia og i Norge. 

I dag kan jeg bare takke Gud og vitne om sannheten i dette verset:

Trofast er han som kaller dere til dette. Han skal også fullføre det.
1 Tess 5:24
Bildene:
Bildet til høyre ble tatt til et intervju med Vårt Land noen dager før jeg ble utnevnt til offiser.
Under er et bilde av "Albert Orsborn - brigaden" fra det første året på offisersskolen. Jeg står som #3 fra høyre i bakre rekke. Rett foran meg sitter sersjant Bill Cochrane. I dag er han kommandør og fikk for et par dager siden ordre som Territorialleder i Norge, Island og Færøyene. Må Gud velsigne din tjeneste der! 



NB innlegget er skrevet 21. mai 2016

Ingen kommentarer: