onsdag 28. november 2012

Årsaken til alt

Salomo sier at Gud har et formål med alt han har skapt (Jfr Ordsp 16:4). Det heller ikke vanskelig å oppdage at alt han har skapt også gjenspeiler hans herlighet på en eller annen måte. 

Daglig inviterer Gud meg til å leve til hans ære. Jeg vet at jeg bringer ham ære ved å:

    - Elske mine søsken i troen – Rom 15:7
    - Bli lik Jesus – 2 Kor 3:18
    - Tjene andre med mine gaver – 1 Pet 4:10-11
    - Fortelle andre om ham - 2 Kor 4:15

Alt kommer fra Gud alene. Alt lever ved hans kraft, og alt er til hans ære.
Rom 11:36*
Dagens ’manna’:
Jeg ønsker å bli mer våken for hvordan jeg kan gi Gud ære
____________________________________________

Refleksjonen bygger på Rick Warrens: "Målrettet liv"- dag 7 av 40 (33 dager igjen av 2012) 
* Oversatt fra *The Living Bible translation - her 2011 versjonen:
For fra ham og ved ham og til ham er alle ting.
Ham være ære i all evighet! Amen
.

Ingen kommentarer: