tirsdag 31. januar 2017

Noe å skamme seg for?

ENGLISH
Jeg kommer aldri til å glemme en setning fra General André Cox sin tale på Boundless i 2015. ‘Shame on you!’ sa han. «Skam dere!» Han gjentok det flere ganger. Vi burde skamme oss dersom vi ikke hadde arbeid for barn og unge. Jeg vet at flere ble provosert, men det gjør ingenting dersom fokuset på det som virkelig er verd å ofre tid og krefter på, forsømmes.

Men det er noe vi ikke skal skamme oss over, og Paulus ga tydelig beskjed til Timoteus:

Skam deg da ikke over vitnesbyrdet om vår Herre og heller ikke over meg som er fange for hans skyld...
2 Tim 1:8a
 Jeg husker at det hente at jeg var litt flau på vegne av de kristne som barn. Det var på en måte ikke så tøft å være kristen. Den forlegenheten gikk fort over da Jesus-bevegelsen kom. Da kunne jeg identifisere meg med «opprørerne» - de som fortsatte å ha langt hår etter at de ble glad i Jesus. Da lot jeg håret gro jeg også, og oppdaget at Jesus ikke hadde noe imot det. 

Vitnesbyrdet om vår Herre er ikke noe å skamme seg for. Det er faktisk verdens eneste håp, og om vi noen gang har trengt et slikt håp, er det akkurat nå når en stor «kristen» nasjon så tydelig viser hva kristendom ikke er. Det er sånt som gjør at jeg skammer meg.

Dagens ‘manna’:

Jeg skammer meg ikke over Jesus og det han representer,
men over noen av dem som hevder at de representerer ham!
-----------------------------------

Ingen kommentarer: